Per 1 januari onderhoud openbare verlichting door CityTec

Per 1 januari onderhoud openbare verlichting door CityTec

Vanaf 1 januari 2014 onderhoudt CityTec de openbare verlichting op Goeree-Overflakkee. De gemeente heeft het contract met Ziut opgezegd.

De samenwerking tussen de gemeente en Ziut is het afgelopen jaar niet naar wens verlopen. Daarom heeft de gemeente het contract met Ziut opgezegd. De gemeente heeft per 1 januari CityTec de opdracht gegeven om het onderhoud aan de openbare verlichting uit te voeren. En daarnaast de huidige storingen met de hoogste prioriteit aan te pakken.

Inwoners ondervinden helaas regelmatig hinder van storingen aan de openbare verlichting. CityTec stelt al het mogelijke in het werk om problemen met de verlichting zo snel mogelijk te verhelpen. CityTec probeert bovendien door preventief onderhoud problemen te voorkomen.

Inwoners kunnen veel betekenen bij het zo snel mogelijk oplossen van een storing aan de openbare verlichting. Als er problemen zijn met de verlichting is het belangrijk dat de storing zo snel mogelijk wordt gemeld. Bij een melding is het belangrijk dat het nummer van de lichtmast en het adres van de meest nabij gelegen woning worden vermeld. Ook andere informatie kan van belang zijn, bijvoorbeeld of er onlangs graafwerkzaamheden zijn geweest. Uw informatie helpt bij het sneller vinden van de oorzaak en het oplossen van de storing.

Niet werkende verlichting wordt meestal binnen vijf werkdagen gerepareerd. Als blijkt dat niet werkende verlichting het gevolg is van een storing in het elektriciteitsnet, geeft CityTec de storing door aan netbeheerder Stedin. Dan duurt reparatie mogelijk langer.

Storing melden
Inwoners geven storingen aan de openbare verlichting door aan het Klant Contact Centrum van de gemeente Goeree-Overflakkee. Dat kan telefonisch via het algemene telefoonnummer 14 0187 of per e-mail info@goeree-overflakkee.nl. Het is ook mogelijk om de melding digitaal via de website www.goeree-overflakkee.nl door te geven.