Gemeente herziet telefonische bereikbaarheid en vermindert openstellingsuren

23 oktober 2015

De openingstijden van de gemeente Goeree-Overflakkee wijzigen per 1 november aanstaande. Op donderdagavond, vrijdagmiddag en zaterdagochtend is het Klant Contact Centrum van de gemeente telefonisch niet meer bereikbaar. Daarnaast zijn de openingstijden van de balie aangepast. De balie is op maandag- en vrijdagmiddag gesloten. En er is alleen nog een zaterdagopenstelling op de eerste zaterdag van de maand.

Online regelen
Voor steeds meer diensten en producten hoeft u niet naar het gemeentehuis te komen. Die regelt u gewoon achter uw computer. Een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie of een parkeervergunning aanvragen, een verhuizing regelen of een melding doorgeven van een kapotte stoeptegel kan heel gemakkelijk en snel via de website www.goeree-overflakkee.nl/portal. “Het aanpassen van de openingstijden past bij het tijdsbeeld waarin steeds meer zaken vanuit huis kunnen worden geregeld”, licht burgemeester Ada Grotenboer-Dubbelman toe. “We hebben sinds de start van de gemeente in 2013 gezien dat de klantcontacten zich verleggen van het persoonlijke kanaal (balie) naar het digitale kanaal. De komende tijd wordt daarom nog meer ingezet op het verbeteren van de digitale dienstverlening”.

 

Nieuwe openingstijden balie
Vanaf 1 november 2015 kunnen geen afspraken meer worden gemaakt voor de balie op maandagmiddag en vrijdagmiddag. De donderdagavondopenstelling blijft, maar de zaterdagochtendopenstelling wordt beperkt tot alleen de eerste zaterdag van de maand.

 

De nieuwe openingstijden zijn vanaf 1 november:

  • Maandag en vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur
  • Dinsdag tot en met donderdag van 8.00 tot 17.00 uur
  • Donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur
  • 1e zaterdag van de maand van 9.00 tot 11.00 uur

 

Verbeteren dienstverlening
De gemeente Goeree-Overflakkee past de dienstverlening zoveel mogelijk aan op basis van de klantbehoefte. Bij het bepalen van de nieuwe openingstijden voor balie en telefonie zijn de cijfers uit het bezoekersregistratiesysteem meegenomen en is zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen van inwoners. Inwoners zijn door middel van een klanttevredenheidsonderzoek begin 2015 gevraagd naar hun voorkeuren ten aanzien van de dienstverlening en bereikbaarheid van de gemeente. Door de bereikbaarheid van de gemeente te beperken op de momenten dat er weinig afspraken en telefoonverkeer is, kan het personeel effectiever worden ingezet. Daardoor kunnen we een betere dienstverlening bieden op de dagen dat we wel open en telefonisch bereikbaar zijn.

 

Maak een afspraak
Voor een bezoek aan het gemeentehuis vragen wij u minimaal één werkdag van tevoren een afspraak te maken. Een afspraak maken kan via de website of telefonisch. De afspraken die al zijn ingepland vóórdat de gewijzigde openingstijden zijn vastgesteld, kunnen gewoon doorgang vinden.

 

Telefonische bereikbaarheid
Vanaf 1 november is de gemeente telefonisch bereikbaar via 14 0187 van:

  • Maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 17.00 uur
  • Vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur

 

Calamiteitennummer
U kunt het calamiteitennummer (0187) 47 53 35 bellen buiten de telefonische openingstijden. Het nummer is bedoeld voor het melden van calamiteiten die buiten de telefonische openingstijden plaatsvinden en waarvoor de buitendienst ingeschakeld moet worden.

 

Evaluatie
Na een half jaar worden de gewijzigde openingstijden geëvalueerd. Hierbij wordt ook het klantenpanel van de gemeente betrokken. Wilt u meer informatie over het klantenpanel of deelnemen aan dit klankbord van de gemeente? Dan kunt u contact opnemen met mevrouw M. van Heusden via het algemene telefoonnummer 14 0187 of via e-mail: info@goeree-overflakkee.nl.